• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10
جلسات هفتگی معالم القرآن پیرامون شهید چمران و دومین دوره طرح مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمران قرآنی دوره شهید چمران

جلسات معالم القرآن

  • کد خبر : 1989
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۲۷
جلسات معالم القرآن

در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن در هفته‌ای که گذشت جناب آقای مهدی امیر کمالی، مفسر و تحلیل گر مسائل خاورمیانه و عضو جنبش پیشین امل لبنان به تدریس موضوع نقش شهید دکتر چمران در مدیریت منابع انسانی پرداختند.   در ابتدا جلسه با قرائت قرآن آغاز گردید و پس […]

در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن در هفته‌ای که گذشت جناب آقای مهدی امیر کمالی، مفسر و تحلیل گر مسائل خاورمیانه و عضو جنبش پیشین امل لبنان به تدریس موضوع نقش شهید دکتر چمران در مدیریت منابع انسانی پرداختند.

 

در ابتدا جلسه با قرائت قرآن آغاز گردید و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده دبیرکل بنیاد قرآن چند کلامی پیرامون شهید چمران و دومین دوره طرح مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمران قرآنی دوره شهید چمران صحبت کردند.
ایشان ضمن تسلیت به مناسبت وفات امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:
موضوع امروز نقش شهید چمران در مدیریت منابع انسانی است، موضوعی که اگر در کشور به طور کامل رعایت شود به خودی خود جلوه‌ای از حکمرانی قرآنی می‌باشد چرا که در آن صورت استفاده بهینه از نیروی انسانی می‌شود و کارها به شکل دقیق‌تری به سرانجام می‌رسند.
سبک مدیریت شهید چمران براساس عقل و منطق و برهان بوده است چرا که عناصری اصلی هر سازمان و تشکیلاتی نیروی انسانی آن است. شهید چمران این سبک جهادی از مدیریت منابع انسانی را با شاخصه‌هایی مثل معرفت، معنویت و مودت تعریف کرد بنابراین باید از شیوه مدیریتی ایشان تجربه کسب کرد و این تجربیات را به نسل جدید مدیران انتقال داد.

 

معالم القرآن

پس از اتمام سخنان دبیرکل بنیاد قرآن جناب آقای امیر کمالی به تدریس موضوع پرداختند.
ایشان ضمن قدردانی بابت برپایی چنین مجلسی فرمودند:
کار بسیار سختی است که بخواهیم از شهید چمران بگوییم. ایشان الگویی در تمام ابعاد برای همه مردم جامعه بودند و مسلما برای من که ایشان را می‌شناختم کار بسیار سختی است که بخواهم او را توصیف کنم یا درباره او کلامی بگویم.
با این حال تلاش می‌کنیم تا مطالب را به صورت کلی بیان کنیم.
شهید چمران الگویی برای تمام مردم هست، ایشان در جایگاه علمی، در جایگاه جنگی، در جایگاه اجتماعی، سیاسی و… همه چیز را بدست آورده بود. به ندرت افرادی پیدا می‌شوند که مثلا جایگاه علمی شهید چمران را پیدا کنند و پس از آن به دنبال فتح عرصه‌ی دیگری بروند.
امیر کمالی ادامه دادند:
شهید چمران مرد خدا بود، ایشان چندین سال پیش به شهادت رسیدند اما راهشان هنوز ادامه دارد، اصلا می‌توان گفت مسیر ایشان هنوز شروع نشده است. امروز که ما به لبنان و به مردم مظلومی که با ایستادگی سرزمین خودشان را حفظ کرده‌اند نگاه می‌کنیم جلوه‌ای از شیوه تربیتی شهید چمران را در آن‌ها می‌بینیم.
ایشان کودکان بسیار بسیار ضعیف لبنان را در کنار خود می‌نشاند برای آن‌ها مدرسه می‌ساخت و کمکشان می‌کرد و آن‌ها ایشان را مثل بت می‌دانستند، امروز همان بچه‌ها بزرگ شدند و عامل استقلال لبنان شده‌اند.
ایشان افزودند:
علی رغم دشمنی‌های داخلی که تماما از سر جهل با شهید چمران می‌شد ایشان خود انتخاب کرد که شهید چمران بشود و این مسیر را در جایی شروع کند که تا به امروز هنوز پایان نیافته است. امروزه آن‌هایی که از خود است خسته‌اند به دنبال مسیر چمران شدن می‌روند تا مثل او باشند، امیدواریم خدا به همه ما چنین توفیقی را بدهد انشاالله.
پس از اتمام تدریس جناب آقای مهدی امیر کمالی ذاکرین اهل بیت به ذکر مصیبت پرداختند و جلسه با برپایی سفره اطعام پایان یافت.

معالم القرآن

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=1989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات