• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
معالم القرآن - حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی

معالم القرآن – حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی

  • کد خبر : 2454
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
معالم القرآن – حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی
معالم القرآن - حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی

در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تدریس موضوع حکمرانی قرآنی پرداختند. 

در ابتدا جلسه با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده دبیرکل بنیاد قرآن چند کلامی پیرامون موضوع صحبت کردند.

ایشان فرمودند:

در ابتدا می‌خواهم شهادت حضرت موسی ابن جعفر را خدمت دوستان تسلیت عرض کنم و همچنین تبریک دهه فجر. این دوره از مجالس ما تحت عنوان طرح نظام تربیتی مدیران حکمران قرآنی برگزار می‌شود که در حال حاضر مشغول برگزار کردن دومین دوره آن تحت عنوان دوره شهید مصطفی چمران هستیم. خوشبختانه مجموعه بنیاد قرآن سرامد تولید محتوا بوده و هم در زمینه اجرایی و نظری و تطبیقی فعالیت داشته.

همانطور که مستحضر هستید بنیاد قرآن هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری با تشکیل ستاد سمر و هم در انتخابات مجلس با تشکیل ائتلاف قرآنیان و جبهه جهادی حکمرانی قرآنی فعالیت داشته. و امیدواریم که در این دوره انتخابات باشکوهی را داشته باشیم.

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تدریس را آغاز کردند.

ایشان فرمودند:

تسلیت عرض می‌کنم شهادت امام بزرگواری‌ها را که همه ما باید افتخار کنیم به وجود ایشان و آثار بلند و جامع و مهدوی ایشان. امروز میخواهیم به چند مورد از آثار مادی و معنوی امام و جملات ایشان گذری بزنیم چرا که ایشان و تمامی ائمه حق زیادی بر گردن ما دارند و ما باید قدردان همت این حضرات باشیم و خدا را شاکر باشیم و همیشه سپاسگزار این نعمات بزرگ باشیم و صلوات و درودهای بی‌کران الهی را قسمتشان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه دادند:

ایام مبارک دهه فجر هست و پس فردا هم که مبعث حضرت رسول (ص) است الحمد الله نعمات فراوان و بی‌شماری که قسمت ما شده و ما در دل عنایات فرهنگ نبوی و معارف علوی و اهل بیت هستیم الحمدالله. انقلاب اسلامی یک جلوه‌ای از این نعمات بوده که به ما رسیده بنابراین هر آن چیزی که خوب است مربوط به برکات ائمه است و هر چه عیب و ضعف هم هست مربوط به ماهاست. ما باید تلاش کنیم تا در قیامت شرمنده این بزرگواران نباشیم و حالا که خداوند متعال توفیق داده چنین انقلاب بزرگی در اختیار مومنین قرار داده و چه جوان‌ها و عزیزانی در این مسیر خون شریفشان قربانی این راه شده. الان وظیفه ما خیلی سنگین و بیش از گذشته است. حالا که این درختی که میوه و برازندگی‌اش نمایان شده و چشم همه دشمنانش را کور کرده. حالا حفظ این درخت تنومند خیلی سخت شده است. مبادا طمع میوه‌ها و چشم نوازی مناظر زیبایش ما را غافل نکند و از حفاظت از آن غافل شویم.

ایشان افزودند:

ما باید در جمهوری اسلامی با برکات ائمه ببینیم کخ چه اتفاقات بزرگی افتاده است که ما الان میایم و میگوییم حکامی اگر فسق کنند فورا صلاحیتشان رد میشود این یعنی این همه سخت گیری که اتفاق میفتد در راستای حکمرانی قرآنی است چرا که در کشورهای دیگر خیلی از مردم میدانند که حکام فسق می کنند اما سکوت می کنند. حاکم باید صالح و سالم باشد و این برکت و تفکر شیعی است که امیرالمومنین به ما یاد داده‌اند.

انسان اگر با اراده خودش تصمیمی بگیرد و درست حکمرانی کند میشود اشرف مخلوقات وگرنه که حیوانات هم زندگیشان پیرو نظم است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه دادند:

امروزه یک فضایی در جامعه ایجاد شده و یک جو بسیار ناامید کننده برای جوانان تصویر شده که خودشان را با غرب مقایسه می کنند مقایسه که درست است اما وقتی می خواهیم مقایسه کنیم باید شرایط را بسنجیم. غرب الان نزدیک به صد سال است که روی نظم و پیشرفتش فکر کرده و سال ها جنگ و سختی را گذرانده تا به چنین نظمی رسیده اما انقلاب ما ۴۰، ۵۰ ساله است و این مقایسه عادلانه نیست. ولی اگر منصف ببینیم ما خیلی دستاوردها داریم و سرعت پیشرفتمان هم بالا بوده. تازه باید ببینیم این کشورها که پیشرفت کردند دشمن هم داشتند؟… مثلا آمریکا آن سر دنیاست، اصلا جنگ ندیده با منابع گسترده مادی. آمریکا از ابتدا با ماجراجوهای توسعه طلب شکل گرفته که شده یک قدرت بزرگ ولی ما کشوری که بعد از انقلاب هنوز خودش را نگرفته درگیر جنگ شده بعدش تحریم شده تو این کشور بیش از ۲۰۰۰ تحریم شده کجای دنیا اینطوری با کسی مقابله شده؟ اما اینکه ما قدرتمندیم و در چشم آمریکایی‌ها اینطور به نظر می رسیم دلیلش این است که آن ها همه چیز را با هم میبینند.

حکمرانی یک رسالت معنوی دارد یعنی در جامعه دینی یک رسالت دعوت به خوبی ها جاری است نمیشود که با بی اخلاقی حکمرانی قرآنی کرد. و همینطور یک رسالت عمومی در این مورد هست که خدا از پیامبر اشاره می کند که باید حق را به همه فرهنگ ها بیاورید و این وظیفه شماست. شما باید الگو باشید یعنی حکمرانی قرآنی باید یک امت نمونه تربیت کند.

ایشان افزودند:

جامعه باید روابطش براساس محبت و اخوت شکل بگیرد، چه مردم با مردم چه حکومت با مردم چه مردم با حکومت. باید برای خیرخواهی نقد کنند اما براساس خیرخواهی باشد. انشاالله که حاکمان ما هر روز بیشتر از دیروز حکمرانی قرآنی را در کشور جاری کنند.

پس از پایان تدریس، ذاکرین اهل بیت به ذکر مصیبت پرداختند و سفره احسان برپا شد.

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=2454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات