• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11
زیست مومنانه

معالم القرآن-حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه رودهن

  • کد خبر : 2289
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۱۸
معالم القرآن-حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه رودهن
در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیادقرآن حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه رودهن به تدریس موضوع زیست مومنانه پرداختند

در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیادقرآن حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه رودهن به تدریس موضوع زیست مومنانه پرداختند

 

در ابتدا جلسه با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تدریس موضوع پرداختند.

ایشان فرمودند:

در ابتدا می‌خواهم از اساتید بزرگوارم حاج آقای ایمانی امام جمعه لواسانات و حاج آقای حسین زاده دبیرکل محترم بنیاد قرآن که اگر بخواهم سمت های ایشان در جمهوری اسلامی را عرض کنم فرصتم به پایان می رسد تشکر کنم.

امروز مقرر شده که در رابطه با زیست مومنانه چند کلامی عرض کنم. زندگی مطلوب و موفق آرامش انسان‌ها را تامین می‌کند و این موضوع خواست هر انسانی است مجموعه باورها، اعتقادات و رفتارهای انسان‌ها که در راستای تامین این آرامش است چارچوب‌های فکری و زیست انسان را تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه دادند:

اما بهترین راهنما برای اینکه انسان به اشتباه مسیرهای غلط را نرود و مسیر درست و حقیقی را پیدا کند قرآن است. قرآن شاخصه‌های زیست مومنانه را به انسان‌ها نشان می‌دهد. با شیوه‌های مختلف با خطاب‌های عام و خاص در جایی ما می‌خوانیم یا ایها الناس که اشاره به تمام مردمان دارد در جایی دیگر می‌خوانیم یا ایها الذین آمنوا که اشاره به مومنان دارد و در جاهایی دیگر می‌خوانیم یا ایها النبی که اشاره به رسول خدا دارد بنابراین انسان برای یافتن شاخصه های سبک زندگی مومنانه باید معنای قرآن را مطالبه کند.

ایشان افزودند:

اهل ایمان شاخص‌های زندگی مومنانه را تبیین کرده‌اند به عنوان مثال آمده است که در جایی با کسی همراهی نکنید که شما را به ورطه گناه می‌اندازد حتی اگر آن شخص فرزند شما باشد. بنابراین این آیات نوع زیست ایمانی را برای ما تبیین می‌کنند.

به عنوان مثال آیه دوم سوره مبارک مومنون که می‌گوید از شاخص‌های مهم زیست مومنانه این است که ابزار و نعمات شخص را از یاد خداوند غافل می‌سازد.

ایشان ادامه دادند:

مال پرستی بسیار بسیار سریع دین انسان را می‌گیرد در نهایت اینکه آدم سرمایه‌های وجودی‌اش را از دست می‌دهد و چیزی هم به دست نمیاورد و چه سرمایه‌ای بالاتر از عمر و استعداد و توانایی‌های آدمی.

آنچه که انسان را از غفلت و دوری از یاد خدا نجات می‌دهد سبک زندگی مومنانه و زیست ایمانی هست، زیست مومنانه یعنی بایدها و نبایدهایی را که خدا بیان کرده است، به آن‌ها ملتزم باشیم.

امیدواریم که همه ما با زیست مومنانه بتوانیم حکمرانی قرآنی را ابتدا درون خود و پس از آن در خانواده و جامعه خود جاری سازیم.

در انتها مراسم با برپایی سفره احسان حسینی و ذکر مصیبت ذاکرین اهل بیت به پایان رسید.

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=2289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات