• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

شرح رویداد های بنیاد قرآن در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

  • کد خبر : 1656
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
شرح رویداد های بنیاد قرآن در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

در دومین شب سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غرفه بنیاد قرآن پذیرای مهمانان ارجمند و اندیشمندی بودیم که پس از نماز مغرب و عشا و افطاری یک به یک و گروه به گروه تابلوی حکمرانی قرآنی بنیاد قرآن مورد توجه آنان قرار می گرفت. نکته جالب بذل توجه و محبت و ابراز […]

در دومین شب سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غرفه بنیاد قرآن پذیرای مهمانان ارجمند و اندیشمندی بودیم که پس از نماز مغرب و عشا و افطاری یک به یک و گروه به گروه تابلوی حکمرانی قرآنی بنیاد قرآن مورد توجه آنان قرار می گرفت.

نکته جالب بذل توجه و محبت و ابراز تمایل دوستان قدیم(که تلاش و همت چهل ساله بنیاد را لمس نموده و همچنین علاقه مندان جدید که طرح های نو به خصوص حکمرانی قرآنی را مطالعه نموده بودند)، به حضور بنیاد قرآن در نمایشگاه امسال می باشد.

نشست اول :

باحضور ریاست محترم ستاد ترویج جزء سی ام قرآن کریم، مهندس فضیلتی که به همت ایشان کتاب زبان پژوهی قرآن تجدید چاپ و برای جنوب کرمان و سیستان بلوچستان ارسال شده بود به همراه سرکار خانم دکتر معصومه غروی اصفهانی استاد دانشگاه در حوزه روانشناسی دینی به همراه همسرشان که ازصنعتگران هستند و آقایان دکتر محمود شاه شرقی و مهندس بهزاد تیمور پور ازمدیران رسانه و فرهنگ معنوی برگزار گردید که پیرامون موضوع سلامت معنوی مدیران کشور و راهکار های آن به بحث و بررسی پرداختند.

و مقررگردید با همت و همکاری جناب آقای بهزاد تیمورپور اقدام به تأسیس کلینیک مشاوره سلامت معنوی بنیاد قرآن نموده تا در این زمینه ضمن پژوهش و آموزش،  نسبت به نظام سلامت معنوی حکمرانی قرآنی اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

 

نشست دوم :

این نشست با حضور و بازدید برخی از مسئولین و فرهیختگان از غرفه حکمرانی قرآنی بنیاد قرآن جناب آقایان: دکتر بنکدار از اساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام ،گرایلی مسئول روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شجاعی مدیر خبرگذاری فارس و پدر بزرگوارشان از مسئولین کانون مدارس اسلامی و برخی از عزیزان دیگر  برگزار گردید.

و همچنین درخصوص همکاری و تعامل پیرامون موضوع حکمرانی قرآنی مذاکراتی صورت گرفت تا پس از ماه مبارک رمضان اقداماتی اجرایی انجام گردد.

 

 

نشست سوم :

با حضورجناب آقایان ملکی از شاگردان علامه عسکری ،حجت الاسلام میرکوه ، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا، مدیرعامل خبرگذاری فارس شجاعی و پدر بزرگوارشان از کانون مدارس اسلامی، دکتر شاه شرقی، حصارکی و مهندس تیمورپوربرگزار گردید که پیرامون روش شناسی تاریخ اسلام از نگاه علامه عسکری و نقش سیرو سلوک علامه در مدیریت اخلاقی مدیران کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

در این جلسه مقرر گردید فصلنامه ای با عنوان پژوهشنامه علامه عسکری تدوین گردد.

 

نشست چهارم:

باحضور دکتر علی دلیلی از مدیران بازنشسته وزارت علوم و کارشناس در حوزه کامپیوتر برگزار گردید.

در این جلسه در خصوص علم عددی قرآن به بحث وگفتگو پرداختند و مقررگردید پس از تحقیق و مطالعه کلیه مطالب توسط دکتر دلیلی جمع آوری و به صورت کتاب در انتشارات بنیاد قرآن چاپ و منتشر گردد.

نشست پنجم:

با حضور حجت الاسلام یزدانی از کارشناسان حوزه تغذیه سالم و حلال برگزار گردید.

ایشان اظهار داشتند اقداماتی در این حوزه با سرمایه گذاری علاقه مندان کشور عمان  صورت گرفته که البته با موانعی از سوی برخی مدیران روبرو شدند.

لذا مقرر گردید پس از پایان ماه مبارک رمضان پیرامون راه اندازی این حرکت دینی و اقتصادی در سال رشد تولید اقدامات جدی صورت گیرد.

 

 

نشست ششم:

غرفه بنیاد در نمایشگاه قران، تبدیل به محفلی با مباحثات علمی و اعتقادی گردیده است.

حضور جمعی از علما و روحانیون در غرفه موجب گردیده بازدیدکنندگان محترم با حضور در محل سوالات دینی و اعتقادی خود را پاسخ بگیرند. در همین زمینه معلمی بازنشسته سوالاتی مطرح و پاسخ های مستندی دریافت نمود.

خلاصه ای از جلسه:

سوالات معلم عزیز: پرسیدند پس از اینها که جز صالحین هستند آیا ما انسان ها هم می توانیم صالح باشیم ؟ و نقش شیطان چیست؟ جایگاه شیطان در گمراهی انسان چیست؟ آیا دخالت مستقیم دارد یا دخالتش غیر مستقیم است؟

پاسخ ها: بیان شد که یک مرتبه از مراتب نفس انسان نفس اماره یعنی امر کننده به بدی است که در انسان نقش تمایل به بدی را دارد و در مقابل آن نفس لوامه قرار دارد که امر به خوبی می نماید.

پس ایجاد کننده تمایل به بدی نفس اماره است که در آیه شریفه داریم:

ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی

و اما نقش شیطان غالبا در گمراهی و تمایل انسان به بدی به عنوان‌ یک عنصر خارج از نفس ایجاد صغرا و کبرا و استدلال و زینت دادن گناه برای توجیه و موجه جلوه دادن گناه و بدی است که نفس اماره به آن تمایل دارد تا با این استدلالات و توجیهات نفس لوامه و وجدان را که نهی از بدی می کند را خاموش و کم اثر گرداند و مسیر ارتکاب به گناه را آسان تر کند .

آیه شریفه می فرماید:

و زین لهم الشیطان اعمالهم

یعنی شیطان اعمال زشت آنان را برایشان زینت داده و خوب جلوه می دهد و یا لااقل از شدت بدی آن می کاهد‌.

مثلا شما کسی را در نظر بگیرید که می خواهد رشوه بگیرد نفس اماره به پول تمایل دارد نفس لوامه بدی کار را می فهمد و از آن نهی می کند و در نهایت شیطان با استدلال وارد میدان می شود و وسوسه می کند نترس این رشوه نیست این هدیه است این حق توست حقوق ماهیانه تو کم است و این مبلغ حق توست تو نگیری کس دیگری می گیرد و این کار را انجام می دهد می دانی با این پول چقدر کار خیر می توانی انجام دهی و دست چند فقیر را هم بگیری؟

درپایان مداح اهل بیت جناب آقای سید جواد میری به ذکر مدایح مولا علی علیه السلام و امام مجتبی علیه السلام پرداخت.

 

 

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=1656

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات