• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
راه اندازی اندیشکده تقابل در مجموعه بنیاد قرآن

راه اندازی اندیشکده تقابل در مجموعه بنیاد قرآن

  • کد خبر : 2591
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۵۵
راه اندازی اندیشکده تقابل در مجموعه بنیاد قرآن
راه اندازی اندیشکده تقابل در مجموعه بنیاد قرآن

معاون پژوهشی بنیاد قرآن از راه اندازی اندیشکده راهبردی تقابل در این مجموعه خبر داد

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمود شاه شرقی، معاون پژوهشی بنیاد قرآن در خصوص راه اندازی اندیشکده تقابل اظهار داشت: بنیاد قرآن برای پاسخگویی به مسائل و نیازهای روز انقلاب اسلامی طرح های مختلفی همچون طرح نظام تربیتی آموزشی مهندسی مدیران حکمران قرآنی؛ تربیت حکمرانانی با تفکر قرآنی و اهل بیتی؛ نقد نظریه های حکمرانی خوب؛ مبانی نئولیبرالیسم و توسعه پایدار و پیامدهای آن را به اجرا درآورده است.

وی افزود: طرح دیگری که ضرورت آن در تکمیل فعالیت‌های مسئله‌محور بنیاد قرآن بسیار لازم می نمود، تبیین و شناخت ماهیت ایدئولوژیک؛ راهبردها و عملکرد صهیونیسم بین الملل بود. چون به هر حال بر اساس راهبردهای قرانی و سنن الهی حاکم در جوامع ـ «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛ به یقین از میان مردم، یهود و مشرکان را سرسخت ترین دشمن نسبت به مؤمنان خواهی یافت» و «ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الْمَسْکَنَةُ ذٰلِکَ بِأَنَّهُمْ کٰانُوا یَکْفُرُونَ بِآیٰاتِ اللّٰهِ وَ یَقْتُلُونَ الْأَنْبِیٰاءَ بِغَیْرِ حَقٍّ ذٰلِکَ بِمٰا عَصَوْا وَ کٰانُوا یَعْتَدُونَ؛ ذلّت و مسکنت بر آنها زده شد؛ و با خشم خدا بازگشتند. زیرا آنان به آیات خدا کفر ورزیده، و پیامبران را بدون حقّ و مجوّز می‌کشتند. این نقمت و پاداش به سبب گناهی است که می‌نموده‌اند؛ و به سبب اعتداء و تجاوزی است که می‌کرده‌اند. حال و وضع و کیفیّت امرشان را تا روز قیامت روشن ساخته است» ـ و تقابل جبهه حق و باطل تا ظهور حضرت مهدی عج و استقرار حکمرانی ایشان همچنان استمرار خواهد داشت.

معاون پژوهشی بنیاد قرآن ادامه داد: با بررسی آیات قرآنی و شواهد تاریخی، بوعده صادق قران کریم نتیجه می‌گیریم که در بیشتر این ستیزش‌ها، گروه حقّ پیروز و غالب بوده‌اند و خداوند همیشه نصرت و یاری خود را شامل حال آنان کرده است. شهید مطهری می‌نویسد: از نظر قرآن مجید، از آغاز جهان، همواره نبردی پیگیر میان گروه اهل حقّ وگروه اهل باطل؛ میان گروهی از تراز ابراهیم و موسی و عیسی و محمد ـ صلوات الله علیهم ـ و پیروان مؤمن آنها و گروهی از تراز نمرود و فرعون و جبّاران یهود و ابوسفیان و امثالهم بر پا بوده است. هر فرعون، موسایی در برابر خود داشته است.

وی بیان داشت: به همین منظور در راستای تامین یکی از خلأهای اطلاعاتی و اساسی مدیران و کارشناسان نظام اسلامی در شناخت یهودیت به تعبیر قرآنی و صهیونیسم بین الملل و همخوان با استراتژی راهبردی امامین انقلاب؛ آزادی فلسطین و اجرای فعالیت های راهبردی؛ حاصل زحمات و یافته های کارشناسان و صاحب نظران این اندیشکده درخصوص شناخت و تبیین راهبردهای فرهنگی ؛اقتصادی ؛سیاسی ؛نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در جلسات مختلف اندیشکده تقابل در رسانه ها؛ رادیو و تلویزیون ارایه گردید و در قالب چندین کتاب؛ گزارش و بسته سیاستی (نظری و عملی) نیز به جامعه اسلامی ارائه می گردد.

شاه شرقی با بیان این که اندیشکده راهبردی تقابل با هدف جهاد تبیین؛ جهت دشمن‌شناسی و تامین خلأ موجود در نیازهای جامعه راه اندازی گردیده است، گفت: از کلیه فرهیختگان؛ پژوهشگران و صاحب نظران در این زمینه انتظار می رود ضمن بررسی آثار منتشره، ما را از راهنمایی‌ها و نقدهای خود بهره مند سازند.

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=2591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات