• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
10
حکمرانی مهدوی

حکمرانی مهدوی با تدریس آیت الله قائم مقامی

  • کد خبر : 2232
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
حکمرانی مهدوی با تدریس آیت الله قائم مقامی
در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیادقرآن آیت الله سید محمد قائم مقامی، محقق و پژوهشگر به تدریس موضوع حکمرانی مهدوی پرداختند. 

در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیادقرآن آیت الله سید محمد قائم مقامی، محقق و پژوهشگر به تدریس موضوع حکمرانی مهدوی پرداختند. 

 

در ابتدا جلسه با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن آیت الله قائم مقامی به تدریس موضوع پرداختند.

ایشان فرمودند:

ایام ایام شادی و نشاط است جا دارد که فرا رسیدن این ایام را خدمت شما تبریک عرض کنم. امروز مقرر شده است که چند کلامی پیرامون حکمرانی مهدوی صحبت کنیم.

آیت الله قائم مقامی ادامه دادند:

امروزه بشریت در آستانه عقلانیت قرار گرفته است که یکی از نشانه‌های آن انقلاب اسلامی است. جهان دارد وارد عرصه جدیدی از مدیریت می‌شود که آن مدیریت قرآنی است. الحمدالله ما در ایران به واسطه اصل انقلاب در یکی از نقاط اصلی این مدیریت قرار گرفته‌ایم و این الگو را به جهان نشر می‌دهیم.

ایشان فرمودند:

در گذشته گذشتگان توان فهم چنین چیزی را نداشتند. آن‌ها دین را قبول داشتند اما به طور تحریف شده. دین خالص و ناب بی مشتری مانده بوده تا به امروز. اما از این به بعد موضوع طور دیگریست، امروزه انسان‌ها به دنبال این هستند که حقیقت چیست و خداوند چه می‌خواهد… حالا مدیریت قرآنی چه خواهد بود؟… پاسخ به این سوال به اینگونه است که این مدیریت و حکمرانی الهی و مردمی است که البته با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند. آن‌ها دو بعد مجزا هستند که یک بعد تماما خدا و آسمان امر الهی است و بعد دیگر تماما انسان است، درواقع قانون از خداوند است و اجرا از مردم است.

آیت الله قائم مقامی افزودند:

مقام باطنی انسان قابل غصب نیست اما مقام ظاهری آن قابل غصب است. الحمدالله در مقام رهبری کشور ما کسی نشسته است که بالاترین مقام دینی و علمی را دارد. در نظام حاکمیت دینی و قرآنی مسئله انطباق مقام از صدر تا ذیل مطرح است. از نظر مدیریت الهی مدیری که خدماتش بیشتر است نسبت به مقامات پایین‌تر قرار نیست همپای گستردگی مسئولیتش گستردگی برخورداری از مادیات را دارا باشد. مثالش هم که بسیار داشته‌ایم به عنوان مثال در جنگ تحمیلی که ما به کرات دیده‌ایم فرمانده لشگر از سرباز بسیجی از لحاظ مادی کم برخوردارتر بود. پس اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم می‌توانیم اینطور بگوییم که مدیریت الهی و مردمی با هم متحد است اما دو بعد مجزا هستند، در کسوت رهبری اتحاد منصب ظاهری و باطنی مهم است و در نهایت هم بحث عدم برخورداری بیشتر مدیر نسبت به زیر دستان است.

در انتها مراسم با برپایی سفره احسان حسینی و ذکر مصیبت ذاکرین اهل بیت به پایان رسید.

حکمرانی مهدوی

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=2232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات