• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
12
جلسه بنیاد قرآن با حوزه علمیه امام حسین (ع) در محل حوزه امام حسین (ع) برگزار گردید

جلسه مشترک مدیران بنیاد قرآن با مدیران حوزه علمیه در حوزه علمیه امام حسین (ع) برگزار گردید

  • کد خبر : 2326
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
جلسه مشترک مدیران بنیاد قرآن با مدیران حوزه علمیه در حوزه علمیه امام حسین (ع) برگزار گردید
جلسه بنیاد قرآن با حوزه علمیه امام حسین (ع) در محل حوزه امام حسین (ع) برگزار گردید

جلسه بنیاد قرآن با حوزه علمیه امام حسین (ع) در محل حوزه امام حسین (ع) برگزار گردید

 

در این جلسه موضوع توسعه فعالیت جمعیت جهادی حکمرانی قرآنی و ایجاد گروه‌های جهادی در سر تا سر کشور مورد بررسی و توافق قرار گرفت. آقای دکتر محمود شاه شرقی معاون آموزشی و تحقیقات جمعیت جهادی مقدمات تشکیل و راه اندازی اولین گروه جهادی را با استعانت از  قرآن کریم؛ گروه جهادی با عنوان نخبگان قرآنی اعلام نمودند. بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده هدف این گروه شناسایی و حمایت نخبگان قرآنی از دوره پیش دبستانی تا دانشگاه می باشد. براساس برنامه ریزی به عمل آمده حمایت‌ها به شیوه‌های گوناگون صورت خواهد گرفت و عمدتا بر استان‌های محروم متمرکز خواهد شد و با هماهنگی کمیته امام خمینی (ره) و با استفاده از بانک اطلاعاتی کمیته مزبور افراد شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت و با تشخیص گروه جهادی که از افراد خیر و حافظان قرآن و اساتید قرآنی تشکیل شده است افراد شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت. بعد از پایان جلسه مزبور آقایان حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده دبیر کل بنیاد قرآن و حجت الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی مدیر حوزه علمیه امام حسین (ع) و دبیر جمعیت جهادی حکمرانی قرآنی در مسجد امام حسین (ع) جنب حوزه علمیه با حضور مدیران و طلاب حوزه و عموم مردم نسبت به برگزاری مراسم دعا برای پیروزی رزمندگان مقاومت و نابودی دشمنان اسلام و مسلمین رژیم منحوس اشغالگر قدس برگزار نمودند. در این مراسم دعای جوشن صغیر قرائت شد و از خداوند منان پیروزی مجاهدان مقاومت خواسته شد.

پس از پایان جلسه گفتگویی با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده درباره حکمرانی به عمل آمد. از ایشان درباره ارتباط حکمرانی با جبهه مقاومت پرسیدیم و ایشان گفتند:

حکمرانی مقوله‌ای اساسی است که جهت دستیابی به تمدن اسلامی ما باید مورد نقد و بررسی قرار دهیم و امروزه همینطور که می‌دانید انقلاب اسلامی با این مفهوم گره خورده است. از ابعاد مختلف یکی این است که بدون اصلاح و تکمیل آن مدیریت جامعه برای وصول به تمدن اسلامی امکان پذیر نیست برای رسیدن به تمدن ضرورتا باید از بیشترین ظرفیت جامعه و بسیج آن برای گذار از شرایط فعلی اقدام نمود. این امر منوط به بسیج و حضور آگاهانه همه مردم در صحنه می‌باشد. از طرف دیگر در صحنه بیرونی یعنی منطقه‌ای و بین المللی همانطور که تاریخ شهادت می‌دهد چنانکه حرکت انقلاب اسلامی از مرزهای کشور عبور نکند لاجرم دنیای استکبار آن را در مرزها محاصره و در نهایت با فشارهای داخلی و بیرونی آن را به استحاله می‌کشید. بنابراین همانطور که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) راهبرد کلان آزادی قدس را مطرح نمود انقلاب برای ادامه حیات و بقای خود باید نسبت به بیداری مسلمانان منطقه و سپس جهان اقدام نماید که این مهم در قانون اساسی تحت حمایت از جنبش‌های آزادی بخش مطرح شده است و خلاصه این که ابتدا باید طرحی برای حکمرانی کلان در درون نظام اسلامی ارائه شود و در مرحله بعد به حکمرانی منطقه‌ای باید اندیشید و اقدام نمود که تبلور آن در حرکت و جبهه مقاومت شکل گرفته است. از بعد دیگر نیز ما به این امر نگاه می‌کنیم آن هم راهبرد حکمرانی مهدویت است و از مقدمات آن تدوین و اجرایی نمودن حکمرانی در داخل کشور و بعد در منطقه است تا به مرحله بعد یعنی حکمرانی جهانی برسیم. بدیهی است که حکمرانی جهانی مهدویت بدون آماده سازی بستر جهانی آن تحقق نخواهد یافت و راهبرد حق و باطل در منصه اجرایی باید در حکمرانی جهانی تحقق و تجلی پیدا کند و بستر ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) تعالی فرجه الشریف فراهم گردد.

با تشکر از حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده رییس شورای راهبردی جمعیت جهادی حکمرانی قرآنی که این فرصت را در اختیار ما قرار دادند.

جلسه بنیاد قرآن با حوزه علمیه امام حسین (ع) در محل حوزه امام حسین (ع) برگزار گردید

جلسه بنیاد قرآن با حوزه علمیه امام حسین (ع) در محل حوزه امام حسین (ع) برگزار گردید

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=2326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات