• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

معالم القرآن – حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی

  • کد خبر : 2162
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۳۴
معالم القرآن – حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی
در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیادقرآن حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی، استاد حوزه و دانشگاه به تدریس موضوع آیات حکمرانی عاشورایی پرداختند

در جلسات هفتگی معالم القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیادقرآن حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی، استاد حوزه و دانشگاه به تدریس موضوع آیات حکمرانی عاشورایی پرداختند

 

در ابتدا جلسه با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی به تدریس موضوع پرداختند.

ایشان فرمودند:

خیلی خوشحالم که در حضور شما دوستان و در این محفل علمی حضور دارم به امید خدا که بحث امروز مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد و از بنیاد قرآن هم بابت برپایی چنین مجالسی تقدیر و تشکر دارم.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی افزودند:

بحث حکمرانی قرآنی از بحث‌های نو پدید در جهان است که آرام آرام به دلیل اهمیت بالا جایگاه خودش را در جهان پیدا می‌کند.

خوشبختانه انقلاب اسلامی ما و اندیشه‌های رهبر انقلاب نیز در راستای پیشبرد حکمرانی قرآنی بوده و هست در ابتدا و از آغاز مبارزات انقلابی که این اندیشه‌ها توسط امام خمینی و یاران ایشان میان مردم گسترش پیدا می‌کرد و پس از آن هم که حضرت آقا عهده دار این امر شدند، چرا که ولی فقیه و ولایت فقیه باید برای مردم باشد همانطور که خانه کعبه که به اصطلاح خانه خدا هست اما برای مردم است، مال همه مردم از سیاه و سفید و سرخ پوست و زن و مرد و همه هست.

میرلوحی حکمرانی عاشورایی

ایشان ادامه دادند:

نظریه انقلاب اسلامی که از قرآن استخراج شده است بر پایه سه محور است

  • خودسازی
  • جامعه سازی
  • تمدن سازی

در ابتدا ما باید خودمان را، درون خودمان، روان خودمان، اعتقادات خودمان و الباقی مباحث را قرآنی کنیم و در راستای حکمرانی قرآنی قرار دهیم پس از آن تازه به خانواده که کوچکترین بخش یک جامعه می شود میرسیم. پیامبر اسلام اولین نظام خانواده را در راستای حکمرانی قرآنی ایجاد نمودند.

اصلا چرا روایت است که تا ۴۰ منزل آن طرف تر اگر کسی گرسنه باشد و دیگری سیر بخوابد او مومن نیست، این خود یک مثال از جامعه سازی است دیگر، یعنی اینکه در قرآن به این موضوع سفارش شده که ما نسبت به بکدیگر مسئولیت داریم. نسبت به کل بشریت هم مسئولیت داریم، به محیط زیست صدمه نزنیم این محیط زیست برای ۸ میلیارد نفر انسان دیگر هم هست و پس از آن برای نسل‌های بعدی هست برسه.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی فرمودند:

هدف‌های انقلاب اسلامی هم وقتی توسط دولت‌ها به نتیجه نرسد ما حق داریم نسبت به اعتراض به آن‌ها. حق داریم اعتراض کنیم که چرا امروزه نقش قرآن در امور تربیتی ما در جمهوری اسلامی کم است. باید در زمینه شیوه‌های تربیتی بیشتر توجه شود، پیامبر و امامان خانواده‌هایشان را امت قرآن صدا می‌زدند، دشمنان اسلام از قرآن می‌ترسیدند، گاهی اوقات نمی‌گذاشتند ائمه قرآن بخوانند، همهمه می‌کردند، شلوغ می‌کردند تا صدای قرائت قرآن به گوش مردم نرسد، با توجه به این مسائل امروزه روز حتما باید به قرآن خصوصا در امور تربیتی بیشتر رجوع شود.

در انتها مراسم با برپایی سفره احسان حسینی و ذکر مصیبت ذاکرین اهل بیت به پایان رسید.

میرلوحی حکمرانی عاشورایی

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=2162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات