• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

دیدار هیئت امنای بنیاد قرآن بااستاد شیخ حسین انصاریان در دارالعرفان شیعه قم

  • کد خبر : 1728
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
دیدار هیئت امنای بنیاد قرآن بااستاد شیخ حسین انصاریان در دارالعرفان شیعه قم

روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۴ اعضای هیأت امنا، هیأت مدیره و شورای راهبردی بنیاد قرآن با استاد حسین انصاریان دیدار نمودند. در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده گزارشی از فعالیت ها و برنامه های بنیاد قرآن در چهل و سه سال ارائه نمودند. ایشان در ادامه اظهار داشت بنیاد قرآن در چهل و […]

روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۴ اعضای هیأت امنا، هیأت مدیره و شورای راهبردی بنیاد قرآن با استاد حسین انصاریان دیدار نمودند.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده گزارشی از فعالیت ها و برنامه های بنیاد قرآن در چهل و سه سال ارائه نمودند.

ایشان در ادامه اظهار داشت بنیاد قرآن در چهل و سه سال گذشته حدود ۱۰۰ جلد کتاب که عمدتا از کتب منبع و مرجع در زمینه های علوم قرآنی و معارف قرآنی می باشد از اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه به چاپ رسانده و منتشر نموده است.

در زمینه پژوهش نیز بنیاد قرآن پژوهش‌های کاربردی زیادی را در دست انجام دارد. که به طور نمونه میتوان به حکمرانی قرآنی، آینده پژوهی قرآنی، اندیشه ورزی قرآنی، دایرة المعارف قرآنی، طرح گفتمان قرآنی و سبک زندگی اسلامی، جامعه سازی و تمدن سازی و… اشاره نمود.

در ادامه وی افزود فعالیت های بسیار زیادی در زمینه آموزش معارف اسلامی از آموزش زبان عربی، صرف و نحو، معانی بیان یا روخوانی و تجوید، تدبر و تفسیر و در زمینه فلسفه و عرفان و اخلاق نیز از اساتید متعددی جهت آموزش داوطلبان استفاده نموده است.

در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز فعالیت های زیادی از قبیل تهیه و ساخت فیلم های تاریخی و مستند ، سرود و نواهای انقلابی ، و ارائه راهنمایی و محتوا برای تهیه فیلم های متعدد اقدام نموده است.

در زمینه فناوری نیز سایت بنیاد قرآن راه اندازی و اطلاعات آن به روز می گردد که گزارش های مندرج آن در سایت به روز بوده و سایت آموزشی نیز جهت آموزش مجازی راه اندازی گردیده است.

وی در ادامه افزود همچنین در بخش مهدتربیت بنیاد قرآن دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی را جامعه هدف خود قرار داده است و محتوای قرآنی را در این سنین تهیه و ارائه می نماید به طور نمونه اهل قلم و اندیشه تا کنون ۱۰ رمان از ۴۰ رمان برنامه ریزی شده در زمینه حکمرانی قرآنی تهیه و در طول نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارائه گردید و الباقی رمان ها در آینده نیز تهیه و ارائه خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده در ادامه  اظهار داشت طی چهار دهه گذشته تلاش کردیم تا همواره بر اساس چشم انداز های تدوین شده در حوزه های آموزشی پژوهشی انتشاراتی وفرهنگی فعالیت نماییم خصوصا طی سال های اخیر به صورت تخصصی در حوزه حکمرانی قرآنی اقدامات پژوهشی و آموزشی گسترده ای انجام داده ایم که حاصل آن در حوزه های علمیه و ساختار های اجرایی در حال ارائه است .

در پایان دبیرکل بنیاد قرآن از استاد حسین انصاریان خواستار راهنمایی و مشارکت در زمینه فعالیت های قرآنی بنیاد گردیدند.

استاد انصاریان هم ضمن خوشامدگویی به مدیران بنیاد قرآن نکاتی چند اظهار داشتند :

عزیزان بنیاد قرآن برای بهره برداری بیشتر از قرآن بایستی ادبیات عرب فقه الحدیث و تفسیر قرآن را به صورت عملی کار کنند .

نکته بعدی : امروز جهان تشنه معارف قرآن و اهل بیت است. مثلا در کشور اندونزی با یک نوار دعای کمیل و ترویج معارف قرآنی و مضامین معرفتی دعای کمیل دوازده هزار نفر شیعه شدند و به طور خودکار خود مردم تبلیغ و ترویج می کنند این است که طبق فرموده قرآن کریم باید نسبت به انذار مردم اقدام نمایند و مفاهیم قرآنی و حقیقت دین را به صورت کاربردی مطرح نمایند.

ایشان در ادامه تاکید داشتند چنانچه مفاهیم قرآنی و حقیقت دین با زبان مهر و محبت به صورت کاربردی در جامعه مطرح و ترویج شود مردم اقبال بیشتری خواهند داشت.

در حال حاضر برای رفع شبهه ما پانصد هزار شبهه را پاسخگویی کرده ایم و افراد زیادی در کانادا والازهر و جوانان عربستان شیعه شده اند .

در ادامه استاد انصاریان با اشاره به سوره نحل اظهار داشتند قرآن برای اصلاح وهدایت جامعه تنها به سه اصل عدل احسان و بذل به خویشاوندان تاکید  داشته و سه اصل دوری از افعال زشت ومنکر و ظلم را خواستار شده است .

اما متاسفانه اکنون در همه حوزه ها از جمله آموزشی تعداد زیادی از تبصره ها و قوانین را مشاهده می کنیم که باعث می شود اهداف اصلی در آن گم شود .

استاد انصاریان با اشاره به ضعف نظام آموزشی وترویج معارف دینی واسلامی تصریح کرد من به وزرای آموزش و پرورش در دولت های مختلف پیشنهاد دادم که با استفاده از قران کریم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط متخصصان کتاب های درسی به روز و کار آمد تهیه وتدوین شده و از کلاس ششم تا زمان ورود به دانشگاه در مدارس آموزش داده شود که متاسفانه علیرغم استقبال از این پیشنهاد هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است .

ایشان در ادامه افزود روایتی از امام صادق(ع) داریم که روزی فرهنگ ما به تمام جهان گسترش خواهد یافت حتی زنان در بطن خانه .

در ادامه سخنان نسبت به موضوع عمامه گذاری خود اشاره نمودند و در خصوص آیت الله الهی قمشه ای گفتند خاطرم هست که زمانی که میخواستم بین حوزه و دانشگاه یکی را انتخاب کنم محضر حضرت ایت الله الهی قمشه ای مشرف شدم و از ایشان خواستم راهنمایی فرمایند ایشان بعد از چند دقیقه ای سکوت ذکر و تامل فرمودند چنانکه دانشگاه بروید نتیجه ای نخواهید گرفت ولی چنانچه به حوزه بروید رشد و تعالی خواهید داشت و بلبل اهل بیت خواهید بود که امروزه من اینجا در خدمت شما عزیزان هستم.

در ادامه جلسه یکی از دانش آموختگان حوزه علمیه امام حسین(ع) و حکمرانی قرآنی جناب اقای مجذوب به دست استاد نسبت به عمامه گذاری اقدام نمودند و در پایان استاد انصاریان نسبت به پاسخگویی سوالات مطرح شده اقدام نمودند.

درپایان جلسه مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان به تشریح فعالیت‌های مؤسسه مزبوردرحوزه نشر و ترویج معارف اسلامی با محوریت آثار استاد حسین انصاریان پرداخت.

اعضای  هیأت امنای بنیاد قرآن  حاضر در دارالعرفان آقایان آیت الله دعوتی، حجت الاسلام والمسلمین رازینی، دکتر محمود لولا چیان، سردار افشار،  سردار موسوی،  سردار بیدادی،  مهندس عابدینی، مهندس مکارم،  سردار مطهر و دکتر شاه شرقی  بود.

خبرگذاری صدآنلاین

خبرگذاری صداوسیما

خبرگذاری ایکنا

خبرگذاری تسنیم

خبرگذاری رسا

خبرگذاری ایسنا

خبرگذاری کارگرآنلاین

خبرگذاری خبرآنلاین

خبرگذاری منیبان

دنیای اقتصاد

صاحب خبر

خبرگذاری قدس

تجریش آنلاین

 

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=1728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. توی تمام خبرگزاری ها این خبر منعکس شده
    عالی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات