• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9
دیدار دبیرکل و اعضای هیات مدیره بنیاد قرآن با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم انجام شد

دیدار هیات مدیره بنیاد قرآن با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

  • کد خبر : 1044
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
دیدار هیات مدیره بنیاد قرآن با آیت الله العظمی مکارم شیرازی
دیدار دبیرکل و اعضای هیات مدیره بنیاد قرآن با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم انجام شد

دیدار دبیرکل و اعضای هیات مدیره بنیاد قرآن با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

 

در دیدار دبیرکل و اعضای محترم هیات مدیره بنیاد قرآن با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم انجام شد، معظم له سخنان مبسوطی و توصیه‌هایی ارائه فرمودند.

در این دیدار ابتدا جناب آقای مهندس مکارم عضو محترم هیات مدیره بنیاد قرآن از فعالیت چهل ساله گزارشی  ارائه و اعضای هیات مدیره را محضر ایشان معرفی نمودند.

سپس دبیرکل بنیاد قرآن حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین زاده، سلوک چهل ساله بنیاد قرآن را در موضوعات مختلف از جمله طرح مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمران قرآنی، طرح فضه گفتمان قرآنی، طرح بشارت حکیم زبان پژوهی و دوره مترجمی قرآن و کانون مهدتربیت (فعالیت پیرامون حوزه کودک و نوجوان) و برنامه معالم القرآن جلسات هفتگی بنیاد قرآن توضیحاتی را محضر عالم و مفسر قرآن بیان نمود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای این مجموعه قرآنی و ستودن فعالیت‌های قرآنی که در این بنیاد و مراکز دیگر در هر سطحی که در جامعه صورت می‌پذیرد، اظهار داشتند:

معتقد هستم هر کس با قرآن کار کند، برکاتش دامانش را خواهد گرفت و این تجربه را برای دیگران هم نقل کرده‌ام و وادار کرده‌ام که آنها کار قرآنی را فراموش نکنند و از جمله مسائلی که در این جا مطرح است این که قرآن یک نورانیتی به خود انسان می‌دهد که با این نورانیت بهتر می‌تواند قضاوت کند و نتیجه این می‌شود که  بتوانیم به کار قرآنی اهمیت بدهیم و نتیجه‌اش را نیز ببینیم و دیگران را هم تشویق به کار قرآنی کنیم.

حالا کار قرآنی کردن انواع و اقسامی دارد، گاهی راجع به روخوانی قرآن است، گاهی راجع به ترجمه و گاهی راجع به تفسیر، گاهی هم راجع به معارف قرآن  وگاهی راجع به حالت‌های عرفانی که از قرآن استخراج می‌شود. حال هر چقدر از این‌ها را بتوانند عمل کنند بسیار خوب است.

به افراد هم می‌گوییم کار قرآنی بکنید تا به زودی نتیجۀ آن را ببینید، هم نتیجه روحانی هم نتیجۀ جسمانی.

این قرآن واقعاً چه آثاری دارد؟ چقدر در تغییر اشخاص مؤثر است؟ شما لابد شنیده‌اید افرادی بودند که یک آیه قرآن را شنیدند و عوض شدند. داستان فضیل بن عیاض معروف است که سرکردۀ یک گروه راهزن خطرناک بود، هر قافله‌ای اسم فضیل را می‌شنید، می‌لرزید، یک شب آمد پشت بام خانه‌ای برای ادامۀ کارهای راهزنی‌اش، دید کسی از داخل خانه قرآن می‌خواند و به این آیه رسید: «ألم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکر الله؛ آیا آدم‌هایی که دم از ایمان و اسلام می‌زنند وقتش نشده که خودشان را اصلاح کنند و برگردند». به خودش آمد و گفت: فضیل! این را به تو دارد می‌گوید، آیا وقتش نشده که از آن راه برگردی؟ همانجا توبه می‌کند.

می‌آید نزد دوستانش که مشغول برنامه ریزی برای دزدی قافله‌ای بودند که از فلان جا حرکت کرده و چنین و  چنان کنند، به آن‌ها می‌گوید: من دیگه ترک کردم همه کارهای گذشته را و بعد هم یکی از زهاد شد. ببینید یک آیه‌ قرآن با یک نفر چه می‌کند؟ تا چه رسد به مجموعۀ قرآنی. بنابراین امیدوار باشید که هر چه بیشتر به قرآن توجه کنید و با قرآن کار کنید، نورانیت قرآن بیشتر شامل حال شما می‌شود. من هم برایتان دعا می‌کنم که با عنایت امام زمان( عج) بتوانید کارهای قرآنی را پیش ببرید ان شاء الله.

 

منبع خبر : خبرگزاری ابکنا
خبر گزاری ۱۰۰ آنلاین
خبر گزاری شهر خبر

 

لینک کوتاه : https://bonyadeghoran.com/?p=1044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
100 انلاین آیت‌الله وحید خراسانی اسماعیل گندمکار بنیاد قرآن بنیادقرآن بنیادقرآن، بنیادقرآن،اهانت به قرآن بنیاد قرآن، بنیادملی سادات بنیادقرآن، تجریش آنلاین بنیاد قرآن، تفاهمنامه، موسسه رصدگر بنیاد قرآن، تقدیراز مادران شهید بنیاد قرآن،حاج شیخ حسین انصاریان، دارالعرفان شیعه قم بنیاد قرآن، حکمرانی فرهنگ، بهزاد تیموری بنیاد قرآن، ستاد سمر بنیاد قرآن، سومین همایش حکمرانی،شورای راهبردی بنیاد قرآن، سید مهدی حسین زاده، حسین انصاریان بنیاد قرآن،سید مهدی حسین زاده، شورای راهبردی، بنیاد قرآن،شورای راهبردی بنیاد قرآن، معالم القرآن بنیاد قرآن،معالم القرآن، دکتر شمس بنیادقرآن،مهدتربیت،مسابقه بنیاد قرآن،نمایشگاه بین المللی قرآن بنیادقرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن،مهدتربیت، رمان بنیاد قرآن، نمایشگاه بین المللی قرآن، پژوهشنامه عصر مکتب حکمرانی بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن بنیاد قرآن، نمایشگاه قرآن، بنیاد قرآن، نیمه شعبان بنیاد قرآن، پیام به دختران بنیاد قرآن، کارگاه خوشنویسی بنیاد قرآن، کانون تربیتی صحیفه سجادیه بنیاد قران تدوین دایرة المعارف، بنیاد قرآن حکمرانی در نظام احسن هستی خبرگزاری صد آنلاین دوره آموزشی مدیران حکمران قرآنی، بنیاد قرآن شورای راهبردی صد آنلاین طرح نجم معالم القرآن نشست‌های تخصصی نمایشگاه هفته نامه هفته نامه،تعالی،بنیادقرآن هفته نامه تعالی پاسخ به شبهات